Tervek a HÉV-vel

A csepeli HÉV-et kihoznák a temetőig, a Közvágóhídon pedig nem érne véget a H6-os vonala.
A 70-es évektől alig változtak valamit a szerelvények. Most már a kormány is belátta, hogy kezdeni kell valamit az agglomerációs vasútvonalakkal. Ez ügyben már folynak is egyeztetések a térség polgármestereivel.

Már hozzászoktunk, hogy csúcsidőben állva utazunk a fővárosba. Régi szerelvények, zötykölődős vonalak, hosszú menetidő. Hogy lesz-e változás?
Talán elindulhat valami a polgármester szerdai beszámolója alapján.
Könnyű vonatokkal, de akár nehéz villamosokkal is felválthatják a 70-es évek szerelvényeit. Mindenkinek lenne ülőhelye, mert csúcsidőben elegendő szerelvényeket indítanának 6-7 perces járatsűrítéssel és lennének parkolók is az állomások mentén.

A Csepeli HÉV-et meghosszabbítanák a csepeli temetőig. A két vonalat pedig összekötnék a Közvágóhíd után, így a Ráckevéről induló szerelvények a Boráros térig közlekednének felújított vonalakon.

Vasúti aluljárót építenének a Gyártelepi csomópont alá, a Tesconal lenne egy déli  sáv a körforgalomnál és a Gyári utat is ehhez kapcsolnák.

Jól hangzik, de még nagyon az elején járunk és talán csak egy kampánytéma lesz. Ha a vasútvonalaink nem fejlődnek, akkor közlekedési szempontból élhetetlen településsé válunk. Sokáig már nem lehet húzni az időt. A cél, hogy minél többen vegyék igénybe az elővárosi vasútvonalakat. Ehhez pedig fejlesztés kell.

Szólj hozzá!

Ne feledd,a hozzászólásodért te vagy a felelős!